Mateřská škola má v obci dlouholetou tradici. Kronika školy je vedena od roku 1950. Škola je samostatným právním subjektem od 1. 1. 2003 a je zařazena do sítě škol a školských zařízení MŠMT ČR. Současná budova byla postavena v roce 1981 ve středu městyse v blízkosti sportovního areálu. V roce 2013 byla provedena rozsáhlá rekonstrukce budovy – výměna otopného systému, oken, zateplení obvodového pláště vč. střechy, rekonstrukce sociálních zařízení, výměna zdrojů osvětlení. Projekt rekonstrukce budovy byl financován z dotačních programů OPŽP a rozpočtu obce. V červenci 2014 započala revitalizace zahrady pro environmentální vzdělávání, a byla dokončena v prosinci 2014. Projekt školní zahrady byl financován z dotačních programů OPŽP a rozpočtu obce. Z dotačního programu MŠMT a rozpočtu byla v roce 2019 rekonstruována školní kuchyně a k 31. 1. 2020 byly dokončeny stavební úpravy přízemí v bývalé škole Hřivno pro 4. třídu o 25 dětech. Z dotačního titulu IROP a rozpočtu obce byla v roce 2024 dokončena rekonstrukce dvou tříd v 1. patře MŠ Hřivno pro 25 dětí a 12 dětí. Třída pro 25 dětí je v provozu od 1. 2. 2024 a třída pro 12 dětí od 1. 9. 2025.
Mateřská škola je šestitřídní s celkovou kapacitou 125 dětí.
Věkové složení tříd a počet dětí ve třídách se může měnit dle aktuálního stavu přijatých dětí a dětí s podpůrnými opatřeními.
Mateřská škola dlouhodobě spolupracuje se Speciálním pedagogickým centrem a Pedagogicko-psychologickou poradnou v Mladé Boleslavi, Speciálním pedagogickým centrem v Praze, Centrem komplexní péče MANNAZ v Kralupech nad Vltavou a Centrem pro dětský sluch TAMTAM o. p. s. v Praze.
Škola má rozlehlé zahrady s členitým terénem, dostatkem zeleně a mnoha možnostmi pro aktivní i pasivní odpočinek. Děti mohou využívat:
V roce 2016 byla do třídy předškolních dětí instalována interaktivní tabule pro další intelektuální a technický rozvoj dětí. Třídy ve Hřivně rovněž se zahájením provozu disponují interaktivními tabulemi.
Nadále se budeme snažit, aby naše mateřská škola byla místem, kde se budou dobře a bezpečně cítit nejen děti, ale i rodiče, učitelky i provozní zaměstnanci, a aby děti odcházely z naší mateřské školy dobře připraveny nejen do základní školy, ale také do života samotného.